مزایای هوش تجاری (BI) چیست؟

مزایای بی شماری از هوش تجاری در تجارت وجود دارد. شرکت‌های مدرن معمولاً حجم وسیعی از داده‌ها را اداره می‌کنند: اطلاعات مشتری، تجزیه و تحلیل خرید، جزئیات زنجیره تامین، تفاوت‌های فنی، و غیره. شرکت‌های هوشمند با استفاده از ابزارهای فنی مختلف برای تجزیه و تحلیل داده‌های خود و اتخاذ تصمیم‌های تجاری هوشمندانه و مبتنی بر داده، بیشترین استفاده را از داده‌های خود می‌کنند. ترکیبی از این روش ها هوش تجاری یا BI نامیده می شود.

معرفی

معرفی

شرکت‌های مدرن معمولاً حجم وسیعی از داده‌ها را اداره می‌کنند: اطلاعات مشتری، تجزیه و تحلیل خرید، جزئیات زنجیره تامین، تفاوت‌های فنی، و غیره. شرکت‌های هوشمند با استفاده از ابزارهای فنی مختلف برای تجزیه و تحلیل داده‌های خود و اتخاذ تصمیم‌های تجاری هوشمندانه و مبتنی بر داده، بیشترین استفاده را از داده‌های خود می‌کنند. . ترکیبی از این روش ها هوش تجاری یا BI نامیده می شود. مزایای بی شماری از هوش تجاری در تجارت وجود دارد.

هوش تجاری به عنوان یک سلاح مخفی قوی عمل می کند که شرکت ها را قادر می سازد تا استراتژی های بازاریابی و فروش خود را ارتقا دهند و نیازهای مشتریان خود را واقعاً اولویت بندی کنند. با استفاده از قدرت تحول آفرین بینش های BI، کسب و کارها نه تنها می توانند توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کنند، بلکه می توانند در فتح بازارهای جدید و استفاده از فرصت های بکر، مزیت رقابتی کسب کنند. از طریق استفاده موثر از هوش تجاری، سازمان ها توانایی استفاده از تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده و گزارش های جامع را باز می کنند. این آنها را قادر می سازد تا انعطاف پذیری خود را افزایش دهند و به تداوم کسب و کار برتر دست یابند.

علاوه بر این، به آنها اجازه می دهد تا به طور فعال خطرات بالقوه را شناسایی و به آنها رسیدگی کنند، و همچنین نقاط ضعف را تقویت کنند. با استفاده کامل از قدرت هوش تجاری، شرکت‌ها سفری دگرگونی را به سمت دستیابی به موفقیت بیشتر و رشد پایدار آغاز کردند.

یکی از مزایای استفاده از هوش تجاری این است که شرکت‌های انعطاف‌پذیر باید آمادگی بیشتری برای اجرای ایده‌های جدید پیدا کنند، درک بهتری از اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست و چرا. با این حال، قبل از اینکه به مزایا و چالش‌های هوش تجاری بپردازیم، باید بدانیم که BI چیست و برای ایجاد آن چه چیزی از کسب‌وکار لازم است.

درک آنچه که هوش تجاری حول محور آن می چرخد بسیار مهم است. بنابراین هنگام صحبت در مورد BI، صاحبان کسب و کار باید از خود سؤالاتی درباره کسب و کار و داده های آن بپرسند که چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه.

 

آشنایی با مزایای هوش تجاری

برای درک مزایای هوش تجاری، ابتدا باید BI را درک کنید. برای داشتن درک روشنی از آنچه انجام می دهد، چگونه کار می کند و مزایایی که برای دنیای تجارت به ارمغان می آورد. BI از الگوریتم هایی برای جمع آوری بینش مفید از داده های موجود استفاده می کند. این فرآیند به سازمان ها کمک می کند تا با انتخاب های استراتژیک متفاوتی دست یابند.


هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری داده های خام را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل می کند. از طریق گروهی از سیستم‌ها، فن‌آوری‌ها و رویه‌ها به عملیات تجاری سود می‌رساند. خدمات BI یک نرم افزار و بسته خدماتی است که داده ها را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل می کند. همچنین برای نگهداری و نمایش داده ها از طریق گزارش ها استفاده می شود. این نوع داده ها شامل داده های نیمه ساختاریافته و بدون ساختار می باشد.

BI به شرکت ها اجازه می دهد تا به بینش های ارزشمندی از داده های تاریخی و امروزی دست یابند. ابزارها و فناوری‌های BI روی داده‌کاوی کار می‌کنند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا مجموعه‌های داده‌ای بزرگ را از منابع مختلف به دست آورند. بنابراین، سیستم های هوش تجاری به عنوان منبعی برای مدیران و مدیران شرکت ها عمل خواهند کرد. با این حال، صاحبان مشاغل کوچک یا بزرگ و حتی صاحبان مشاغل راه اندازی را قادر می سازد تا تصمیمات و قضاوت های تجاری هوشمندانه بگیرند. BI همچنین به شرکت ها این امکان را می دهد که نسبت به سایر شرکت ها مزیت رقابتی کسب کنند.

در اینجا برخی از بخش های تجاری که با BI سروکار دارند آورده شده است:

IT: پلتفرم‌های BI با طراحی به بخش فناوری اطلاعات مربوط می‌شوند، زیرا با ابزارها و فناوری‌هایی سروکار دارد که دسترسی به داده‌ها را تنظیم و مدیریت می‌کنند. فناوری اطلاعات به هر نوع پردازش تحلیلی آنلاین برای جمع آوری داده ها کمک می کند. جمع آوری اطلاعات حیاتی در صورتی امکان پذیر است که:
اعضای تیم به طور مداوم گزارش ارائه می کنند
این شرکت دارای ابزارهای تکنولوژیکی کافی برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل داده ها است.
بازاریابی: به طور کلی، بازاریابی به اقداماتی اشاره می کند که یک کسب و کار برای تشویق خرید یا فروش محصولات یا خدمات انجام می دهد. همه چیز در مورد تبلیغات، فروش و ارائه محصولات یا خدمات ذکر شده به مشتریان و شرکت ها است. یک سیستم BI به تیم بازاریابی در یک شرکت دسترسی ساده ای به داده های ابتکارات فعلی و گذشته می دهد. بنابراین کمپین های بازاریابی استراتژیک تری با بازگشت سرمایه بالاتر ایجاد می کند. سیستم‌های BI نیز معیارهای مهم کمپین را ارائه می‌کنند. کمپین های گفته شده عبارتند از هزینه جذب مشتری، هزینه هر سرنخ و نرخ کلیک کمپین. همه اینها برای نتایج پربار در دنیای بازاریابی ضروری است.
فروش: جدای از بازاریابی، شرکت ها در فروش محصولات یا فعالیت های خدمات تعامل خواهند داشت. این باعث افزایش سود آنها می شود و راه هایی برای سود بردن مصرف کنندگان پیدا می کند. هوش تجاری به دستیابی به بینش عمیق تری نسبت به داده های مشتری کمک می کند. در نتیجه، فرصت بهتری برای رفع مشکلات و ارتباط با مشتریان از طریق پیام‌رسانی هدفمند برای افزایش فروش وجود دارد.
امور مالی: BI مدرن کاربردهای متعددی در حوزه مالی دارد. این به بینش حیاتی و جامع در مورد انواع داده های مالی کمک می کند. علاوه بر این، راه حل های BI برای بودجه های فصلی یا سالانه اعمال می شود. ایده این است که مشکلات بالقوه را قبل از اینکه عواقب جدی داشته باشند، شناسایی کنید.
این چهار بخش اهمیت کمتری نسبت به دیگری ندارند زیرا از طریق استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها به عنوان مکمل کار می کنند. اما، این تجزیه و تحلیل ها نه تنها داده های یک سازمان را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند، بلکه تمرکز بر تجزیه و تحلیل داده های مشتری نیز خواهد بود. علاوه بر این، هوش تجاری روش‌ها و تکنیک‌هایی را برای جمع‌آوری داده‌ها برای بهبود عملکرد یکپارچه می‌کند. برای انجام این کار، استفاده از نرم افزار BI مناسب برای بررسی نحوه استفاده از داده ها ضروری است. این فرآیندی است که از ابتدا تا انتها گام به گام پیش می رود:

تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار یک فرآیند کل نگر است که با عناصر، ابزارها و لوازم مختلف سروکار دارد. با استفاده از ابزارهای مختلف مانند داشبوردهای هوش تجاری، نمودارها، نقشه ها و نمودارها، کاربران قادر خواهند بود شاخص های کلیدی عملکرد و سایر متغیرها را ردیابی کنند و به سهامداران کمک کنند تا اطلاعات را درک کنند، به اشتراک بگذارند و با هم کار کنند.


دسته بندی هوش تجاری

دسته بندی هوش تجاری

هر دو هوش تجاری و تجزیه و تحلیل تجاری با هم کار می کنند. این به دلیل مجموعه داده هایی است که باید از طریق تجزیه و تحلیل انجام شود. سه دسته اصلی BI مربوط به تجزیه و تحلیل وجود دارد.


هوش تجاری چگونه کار می کند؟

هوش تجاری چگونه کار می کند؟

هیچ استراتژی واقعی برای درک نحوه عملکرد هوش تجاری وجود ندارد. همه کسب و کارها سوالات و اهداف منحصر به فردی دارند، بنابراین یک استراتژی ایده آل BI کاملاً متناسب با نیازهای هر سازمان است. اولین قدم جمع آوری و بررسی تمام داده های شرکت است. ایده این است که بعداً الگوها و روندهایی شناسایی شوند که به عنوان یک عامل رشد برای شرکت عمل می کنند. روش‌های BI به شناسایی مسائلی در شرکت کمک می‌کنند که ممکن است بر هر پیشرفتی تأثیر بگذارد. BI همچنین به تعیین اهداف بهتر کمک می کند و راه حل هایی را برای بسیاری از نگرانی ها برای افزایش عملکرد شرکت ارائه می دهد.

تمام اطلاعات جمع آوری شده، به احتمال زیاد، به انبارهای داده می رود. اینها به عنوان منبع اطلاعاتی برای ابزارهای هوش تجاری عمل خواهند کرد. آنها اطلاعات منابع مختلف را در یک پایگاه داده اولیه برای تجزیه و تحلیل تجاری ترکیب می کنند. نرم افزار هوش تجاری از انبارهای مذکور برای معرفی گزارش، نمودار یا نقشه سوال می کند. انبارهای داده با استفاده از موتورها برای رسیدگی به پرس و جوهای چند بعدی یک فرآیند تحلیلی را طی می کنند. این موتورها چگونه کار می کنند؟ هر یک از این ابزارهای BI فناوری قدرتمندی را برای کشف داده‌ها با هدف کمک به BI با هرگونه مشکل در محاسبات تحلیلی فراهم می‌کنند.


هوش تجاری چگونه در سازمان ها پیاده سازی می شود؟

هوش تجاری چگونه در سازمان ها پیاده سازی می شود؟

هوش تجاری به فناوری، برنامه‌ها، استراتژی‌ها و شیوه‌ها اشاره می‌کند. این همه به سازمان ها کمک می کند تا داده های ضروری را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و یکپارچه کنند. حمایتی که با اشاره به تصمیم گیری تسهیل می کند نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای BI به حساب می آید. این امکان دسترسی به داده هایی را فراهم می کند که ممکن است برای موفقیت حوزه های مختلف سازمان حیاتی باشد. علاوه بر این، به سازمان ها کمک می کند تا سودآورتر شوند و مزیت رقابتی کسب کنند. همچنین هنگامی که فناوری BI را به عنوان بخشی از عملیات تجاری خود معرفی می کنند، مزایای دیگری نیز ارائه می دهد.

برای پیاده سازی BI شرکت ها باید سه سوال را در نظر بگیرند. پیاده سازی هوش تجاری بر اساس این سه سوال موفقیت آمیز خواهد بود:

1-هدف شرکت درک آنچه انتظار می رود در هنگام پیاده سازی هوش تجاری به دست آید. برای رسیدن به یک هدف مورد نظر، باید برخی از اولویت ها تعیین شود و باید یک برنامه تجاری بلند مدت وجود داشته باشد که سیستم های BI را با موفقیت به اهداف خود برساند.
2-داده ها اساس هوش تجاری است، بنابراین شرکت ها باید مطمئن شوند که داده های کافی در اختیار دارند و در غیر این صورت، شروع به جمع آوری موارد مورد نیاز کنند. بنابراین، تمام جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد و امکان دسترسی به داده‌هایی را که در اختیار صاحبان کسب‌وکار خواهد بود، می‌دهد.
3-داده های مربوطه همچنین به پیگیری نیازهای شرکت کمک می کند. سازمان باید با جزئیات بیشتری در مورد آنچه مورد نیاز است تصمیم بگیرد. سوالاتی مانند: چه ابزارهایی برای ادغام تمام داده های فعلی لازم است، چه منابع داده و سایر تکنیک ها می تواند برای اندازه گیری عملکرد کارکنان استفاده شود و غیره وجود دارد.

هوش تجاری به سازمان های مختلف کمک می کند تا به اهداف و اهداف مورد نظر دست یابند. استفاده از آن فقط به بخش های خاصی محدود نمی شود. بیایید نگاهی کوتاه به مزایای خاص صنعت هوش مصنوعی در تجارت داشته باشیم:

BI در خرده فروشی
BI این امکان را برای سازمان ها فراهم می کند تا تقاضا را پیش بینی کنند و تغییرات آن را در طول زمان پیگیری کنند. با به حداکثر رساندن اندازه موجودی برای پاسخگویی به تقاضای مشتری، BI به بخش خرده فروشی کمک می کند. علاوه بر این، به کسب و کارها در درک رفتار مشتری و بهبود رضایت مشتری کمک می کند.

BI در بانکداری
BI به تجزیه و تحلیل داده ها در موسسات مالی کمک می کند و همچنین به عنوان پایه ای برای استراتژی های بازاریابی عمل می کند. BI همچنین به موسسات مالی کمک می کند تا شاخص های عملکرد را برای عملکرد بهتر تعیین کنند. همچنین ممکن است از مدیریت یادگیری پشتیبانی کند.

BI در خودرو
BI می تواند هم برای خودروسازان و هم برای فروشندگان خودرو تفاوت ایجاد کند. این می تواند به تجزیه و تحلیل و بهینه سازی فرآیند تولید، مدیریت موجودی، زنجیره تامین، شناسایی پرفروش ها و کمک به تست خودرو و تجزیه و تحلیل تجربه کاربر کمک کند.

BI در هتل‌داری
قبل از نرم افزار هوش تجاری، تمام جمع آوری داده ها از طریق صفحات گسترده انجام می شد. هدف این بود که آمار بیشترین یا کمترین فروش در مقایسه با سال قبل مشخص شود. بخش هتل‌داری به لطف استفاده از نرم‌افزار BI موثرتر شده است و می‌تواند داده‌های دقیق‌تر و یکپارچه‌تر را به دست آورد.

BI در داروسازی
تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده ها از منابع مختلف یک راه حل هوش تجاری دارویی است. جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده‌های دارویی به فرد امکان می‌دهد تا ساختار بهتری داشته باشد و از داده‌های تحقیقاتی بیاموزد، فروش را مدیریت و پیش‌بینی کند، ابتکارات تحقیق و توسعه را تجزیه و تحلیل کند، و به طور کلی، تصمیمات تجاری هوشمندانه‌تری بگیرد. این منجر به افزایش بهره وری کارکنان، افزایش درآمد و رقابت می شود.


چرا هوش تجاری بسیار مهم است؟

چرا هوش تجاری بسیار مهم است؟

راه حل های BI در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از سازمان ها هستند. بیایید برخی از مزایای سیستم های هوش تجاری را فهرست کنیم. آنها توانایی تبدیل حجم عظیمی از داده ها را به اطلاعات روشنگر می دهند. هوش تجاری ضروری است زیرا به شناسایی روندهای تجاری و توسعه رویه کمک می کند. با این وجود، ذکر این نکته مهم است که به شناسایی روند بازار کمک می کند. این امر باعث می شود تا با انواع کارها و خدمات راحت تر انجام شود.

برای اتخاذ مسیر صحیح اقدام و انجام پیشرفت های تجاری شایسته. شرکت ها همچنین به دانش روشنگری از روندهای مختلف صنعت دسترسی خواهند داشت. به طور خلاصه، پیاده سازی هوش تجاری برای کمک به بهبود عملکرد کسب و کار و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده مهم است.

مزایای ذکر شده در بالا به تنهایی عالی هستند، اما به رشد و توسعه کلی شرکت کمک می کنند، به عنوان مثال:

درآمد بالاتر. هنگامی که به معیارهای کلیدی کسب و کار فکر می کنید، شرکت هایی که سعی می کنند فروش خود را به حداکثر برسانند باید پیاده سازی هوش تجاری را در نظر بگیرند. داده های دقیقی را ارائه می دهد که به افزایش سودآوری شرکت و گسترش عملیات مختلف آن در بخش های مختلف تجاری کمک می کند.
ابتکارات فروش و بازاریابی پیشرفته. برای اینکه BI قابل توجه باشد، تأثیر مشتریان ضروری است. این بدان معناست که خدمات مورد نیاز آنها و بازخوردی که ارسال می کنند، بهبود فروش و بازاریابی را تعیین می کند. اغلب اوقات، بهترین مشتریان همیشه کسانی نیستند که بزرگترین خریدها را انجام می دهند. در عوض، این مشتریان قابل اعتماد و بی‌عیب هستند که به طور مداوم محصولات را خریداری می‌کنند. استفاده از هوش تجاری و تجزیه و تحلیل برای یک شرکت، استراتژی های بازاریابی را افزایش می دهد.
تصمیم گیری استراتژیک. صاحبان مشاغل اغلب تصمیمات استراتژیک می گیرند که تأثیر زیادی بر آینده شرکت خواهد داشت. برای انتخاب درست، آنها نیاز به دسترسی به داده های کلیدی دارند، اما نه تنها این، بلکه باید به سرعت بتوانند معنی این داده ها را درک کنند. BI یک منبع حقیقت را فراهم می کند و دقیقاً همان معیارها و پاسخ هایی را که ذینفعان به آن نیاز دارند، از حجم عظیمی از داده ها استخراج می کند.
افزایش وفاداری مشتری. هوش تجاری با جمع‌آوری و منبع‌یابی داده‌ها در مورد مشتریان مکرر، یافتن الگوهایی برای ادامه انجام کارهایی که مشتریان دوست دارند، و اجتناب از خدمات یا محصولاتی که هیچ‌کس به آن علاقه‌ای ندارد، سر و کار دارد. رضایت مشتری، موفقیت یا شکست هر شرکتی را تعیین می‌کند. بنابراین، گذاشتن تأثیر مثبت بر مصرف کنندگان، وفاداری آنها را تحریک می کند و آنها را به بازگشت در آینده تشویق می کند.


مزایای هوش تجاری برای تجارت

مزایای هوش تجاری برای تجارت

لیست مزایای هوش تجاری را می توان ادامه داد. در اینجا چند مزیت کلیدی هوش تجاری وجود دارد که می تواند به شرکت ها در بهبود عملکرد تجاری کمک کند:

1-گزارش‌دهی سریع و دقیق: به دلیل ماهیت زمان‌بر و کار فشرده گزارش‌های تجاری، ابزارهای چندوجهی بر کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارند. کارمندان می توانند با استفاده از ابزارهایی مانند الگوها یا گزارش های سفارشی، KPI ها را نظارت کنند. علاوه بر این، منابع داده های مختلفی از جمله داده های مالی و عملیاتی وجود دارد.
2-دید تجاری : اگر باید ترکیبی از اقدامات در دنیای تجارت وجود داشته باشد، چیزی بهتر از کنار هم قرار دادن داده های تجاری و تجزیه و تحلیل آن نیست. همه با این هدف که به سازمان ها اجازه دهند تا تصمیمات تجاری بهتری اتخاذ کنند. این تصمیمات توسط فرآیندهای تجاری بهبود یافته هدایت می شوند. این به بینش تجاری ارزشمند و اطلاعات اساسی برای شرکت اجازه می دهد.
3-تجزیه و تحلیل رقابتی: هوش تجاری ابزارها، نرم افزارها و سیستم های یک کسب و کار است. آنها برای فرآیند برنامه ریزی استراتژیک یک سازمان کلیدی و ضروری هستند. همچنین، هوش رقابتی وجود دارد. این به تجزیه و تحلیل صنعت یک شرکت و رقابت آن با هدف اتخاذ تصمیمات تجاری استراتژیک است که به متمایز کردن شرکت از سایر نمایندگان بازار کمک می کند.
4-کیفیت بهتر داده های BI: تجزیه و تحلیل داده ها پایه BI است، بنابراین، سازمان نه تنها داده ها را جمع آوری می کند، بلکه تجزیه و تحلیل خواهد کرد. بنابراین، کیفیت آن در مورد BI، اندازه گیری است که دقت و قابلیت اطمینان داده ها را در یک سازمان ارزیابی می کند. همچنین کامل بودن و قابلیت استفاده داده های تحلیل شده را تعیین می کند. بنابراین، یکی از مزایای دیگر هوش تجاری این است که کیفیت داده ها را بهبود می بخشد.
5-حاشیه‌ سود بالاتر: به لطف BI، کسب‌وکارها می‌توانند هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند و فرصت‌های تقاضا را شناسایی کنند که حاشیه‌های بالاتری را برای آنها به ارمغان می‌آورد، بنابراین بازگشت سرمایه خود را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.
6-بهبود عملکرد تجاری: BI به شناسایی ناکارآمدی ها، تنگناها و زمینه های بهبود در یک کسب و کار کمک می کند. BI با تجزیه و تحلیل داده ها و تولید گزارش ها، سازمان ها را قادر می سازد تا فرآیندها را بهینه کنند، بهره وری را افزایش دهند و عملکرد کلی را افزایش دهند. این به شناسایی فرصت هایی برای کاهش هزینه، رشد درآمد و مزیت های رقابتی کمک می کند.
7-کاهش ریسک و کشف تقلب: BI می‌تواند به سازمان‌ها در شناسایی خطرات بالقوه و شناسایی فعالیت‌های متقلبانه کمک کند. با تجزیه و تحلیل الگوهای داده‌ها و ناهنجاری‌ها، سیستم‌های BI می‌توانند تراکنش‌های مشکوک را علامت‌گذاری کنند، تلاش‌های کلاهبرداری را شناسایی کنند و اقدامات امنیتی را افزایش دهند. به کاهش خطرات، محافظت از دارایی ها و اطمینان از رعایت مقررات کمک می کند.
8-گزارش کارآمد و تجسم داده ها: ابزارهای BI رابط های بصری و کاربرپسندی را برای گزارش دهی و تجسم داده ها فراهم می کنند. این به ذینفعان امکان می دهد تا به اطلاعات مربوطه در قالبی جذاب و به راحتی قابل درک دسترسی داشته باشند. گزارش‌ها و داشبوردها را می‌توان سفارشی‌سازی کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌ها را کاوش کنند، KPIها را ردیابی کنند، و بینش‌های عملی را بدون زحمت به دست آورند.
9-فرهنگ همکاری و داده محور: BI فرهنگ تصمیم گیری و همکاری داده محور را در سازمان ها ترویج می کند. با ارائه یک پلتفرم متمرکز برای به اشتراک گذاری داده ها، همکاری و تبادل دانش، BI کار تیمی متقابل را تقویت می کند و کارمندان را قادر می سازد با مجموعه ای مشترک از داده های دقیق و سازگار کار کنند.
10-مقیاس‌پذیری و سازگاری: راه‌حل‌های BI برای مدیریت حجم زیادی از داده‌ها طراحی شده‌اند و می‌توانند با رشد نیازهای کسب‌وکار مقیاس شوند. آنها می توانند با منابع داده های مختلف، از جمله پایگاه های داده داخلی، سیستم های خارجی و پلت فرم های ابری ادغام شوند. ابزارهای BI قابل انطباق هستند و می توانند نیازمندی های در حال تحول کسب و کار و پیشرفت های تکنولوژیکی را تطبیق دهند.


خلاصه

خلاصه

نقش BI در یک کسب و کار قابل توجه است. به لطف BI، سازمان ها می توانند با تجزیه و تحلیل داده های بازار خارجی به بینش هایی در مورد روندهای تجاری دسترسی پیدا کنند. همچنین به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با تجزیه و تحلیل داده‌های داخلی خود از بخش‌های مختلف کسب‌وکارشان: از فروش و بازاریابی، تا زنجیره تامین، موجودی، سرعت تولید و بسیاری موارد دیگر، تصمیم‌های تجاری آگاهانه بگیرند. بکارگیری راه‌حل‌های BI در جنبه‌های مختلف کسب‌وکار می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند نه تنها روش‌های بهینه گسترش و ارتباط با بازار مورد نظر خود را تعیین کنند، بلکه از نقاط ضعف و نقاط ضعف آن آگاه‌تر شوند و به عنوان یک ابزار امنیتی و مدیریت ریسک عالی عمل کنند.

مهندسان فوکوس با ایجاد تجزیه و تحلیل داده های سفارشی و راه حل های BI به کسب و کارها در صنایع کمک می کنند تا کارآمدتر شوند. اگر چشم‌انداز BI را بسیار زیاد می‌دانید، اما هنوز در مورد مزایای بی‌شمار BI هستید، اجازه دهید راهنمای شما در این قلمرو جذاب باشیم و راه‌حلی منحصربه‌فرد ارائه کنیم که متناسب با نیازهای تجاری شما باشد. برای تعیین وقت مشاوره با مهندسان BI ما با ما تماس بگیرید.


مقاله قبلیهوش تجاری (BI) چیست؟
مقاله بعدی
نظرات
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
ثبت دیدگاه